TheManWithPC
New Member

Tässä olisi topicci suomalaisille. Tänne vain kertomaan suomeksi oma tarina tai kertomaan/kysymään juttua 

Kettu said:Suomessa taidetaan käyttää Cleft-liftiä ja modifioitua Karydakisin leikkausta varsin vähän. Asiasta kiinnostuneena haastatin ympäristön plastiikkakirurgeja, eivätkä olleet Bascomin tai Karydakisin aivoituksista kuulleet mitään, vaikka nämä säästävät leikkaukset ovat kyllä esim. American College of Surgeonsin mukaan se "käypä hoito".
Jyväskylässä käyttävät ainakin tuota kevyempää Bascomin toimenpidettä (sinuskuoppien poisto ja sivuavaus) ja ovat tyytyväisiä tuloksiin. Cleft-liftiä eivät taida sielläkään käyttää. Karydakista kai kyllä.
Itse tein juuri tänään Cleft-liftin erittäin laajasti taudin 10 vuotta vaivaamalle, mutta aiemmin operoimattomalle pakaravaolle. Kiinnostavaa nähdä miten paranee!
Cleft-liftille tuskin on suomenkielistä nimeä, kun eipä sitä Suomessa juuri taideta tuntea tai käyttää.
Tämän minäkin haluaisin tietää.urandom said:Onko suomessa jotain lääkäriä joka olisi erikoistunut näihin?
Jos olen ymmärtänyt oikein nämä työterveyshuollon asiat,pyrstötähti said:Mitä muuta voisi olla tehtävissä vai pärjättäisiinköhän näillä? Pitäisikö pyrstöä käydä vielä näyttämässä jossain?
Tilanne on nyt nimittäin se, että isoihin operaatioihin ei olisi varaa, koska olen vaihtamassa työpaikkaa, enkä voi jäädä heti pitkälle sairaslomalle tai voi pian olla, ettei minulla ole enää työpaikkaa, ei uutta eikä vanhaa.
Pilaako mokoma vaiva koko elämäni... [x]
Totta kai, Murphyn laki kun tuntuu toimivan tässäkin tapauksessa ajoituksen suhteen. Itse yritän nyt kaiken toiveen mukaan saada opiskelupaikkaa syksylle ja leikkuuhan iskisi kunnallisella puolella hoitotakuun raamien mukaan juuri syksylle, mikä ei kyllä millään passaa minulle. Pakko venyä jos näin käy.pyrstötähti said:"Ammattitaudin epäily tai ammattitauti" lukee lääkärintodistuksessa.
Huomenna ajattelin käydä vielä lääkärissä tarkistuttamassa tilannetta. Yksityisellä lääkärillä, Mehiläisessä, kävin eilenkin. Työpaikan piikkiin.
Peliaikaa työpaikan vaihtumiseen on enää pari viikkoa, eipä olisi juuri pahempaan aikaan voinut sattua tämä, puhumattakaan kesälomareissuista sekä muista kesäpuuhista, uimisesta ja pyöräilystä ja... Joten se siitä elämänlaadun heikkenemisestä.
Tauti paikastahan ei ole helppoa kyllä kertoa ulkopuoliselle. Itse turvauduin alkuaikoina valkoiseen valheeseen nimeltä selkäongelma, johon valitettavasti vieläkin pitää turvautua kun asiaa joutuu valitettavasti selittelemään muille kuin lähipiirille.pyrstötähti said:Ikävä vaiva ja sijainnistaan johtuen siitä ei kehtaa puhua, eivätkä ihmiset osaa ottaa sitä edes vakavasti vaan luulevat olevansa oikeutettuja vitsailuun ja yökkäilyyn. Olisipa ihan missä vaan muualla. Hankalasta paikasta johtuen kun ei voi edes itse tehdä sille oikein mitään (haavahoito jne).
Ei sitä tarvitse pyytää anteeksi. Avautuminen on tervettäpyrstötähti said:No, anteeksi tämä "avautuminen", vähän heikko hetki tänään. [X(]
pyrstötähti said:Tämän minäkin haluaisin tietää.
Minulla ensimmäinen paise tyhjennettiin 2005 syksyllä, sairaslomalla olin 2 viikkoa ja terveyskeskuksessa kävin haavahoidossa 3 kk vaihdattamassa sorbact-nauhaa, ensin päivittäin ja sitten joka toinen päivä. Silloin paise oli iso ja kipeä, ei pystynyt istumaan, ei makaamaan, ei kävelemään.