Suomeksi

reikäpyllys

New Member
Country flag
JuhaS kiitos paljon tsempistä, toivottavasti ei tarvitsisi enää mennä leikkaukseen tämän jälkeen, tämä on ollut henkisestikin todella raskasta. Itselläni tuo onkalo ei eritä paljoa mitään, ainoastaan vähän verta tullut nyt toisin kuin silloin kun se paise avattiin niin sieltä tuli aina vaan kudosnestettä ja eritettä kuukausia. Varoiksi silti pidän nyt pakaravaossa tuollaista melovyn sidosta jos sieltä tulee jotain. Kyllä tuo haavanhoito käy ainakin itselläni todella kovin psyykkeen päälle, onneksi läheinen pystyy hoitamaan sen, itse en pystyisi, en pysty edes katsomaan sitä onkaloa. Suihkutellessa tulee ihan oksettava olo kun tuntee sen onkalon siellä, ja sitten kun sinne vaihdetaan se nauha niin alan ihan vapisemaan ja alkaa pyörryttämään. Menee aina miltei tunti siitä olosta toipumiseen. Kuinka kovalla paineella muuten onkalon uskaltaa/pitää suihkutella?. Haavaa ei ilmeisesti tarvitse/saa puristella?. Onneksi viime yönä kivut hävisivät, ainoastaan liikkuminen on vielä vähän hankalaa, ja välillä pientä tuikkimista siellä täällä. Olen myös hautonut persusta tyynyliinaan käärityllä kylmäpakkausella pari kertaa päivässä noin 10 minuuttia kerrallaan ja se kyllä helpottaa. En ole uskaltanut tuolla leikatulla puolella vielä nukkua eli edelleen saman puolen varassa kuin kohta jo vuoden, varmaan joudun kohta fysiatrillekin kun on hermot menneet selästä ja jalasta niin pahasti puristuksiin, kädessäkin jo tunnottomuutta välillä. Mites muuten tuo vatsa, pitääkö sen olla toimenpiteen jälkeen ihan löysällä vai riittääkö normaali, kun en tahdo uskaltaa yhtään nyt vessassa ponnistaa ja eihän se uloste kuitenkaan sieltä itsestäänkään tule?. Nyt pelottaa ihan hirveästi että jos tuleekin vatsa vähän kovemmalle ja se tekee jotain vahinkoa leikatulle alueelle, kun ei pysty vielä kauheasti liikkumaankaan. Luumua syön aamuisin aina sellaisen piltti purkin verran ja yritän juoda paljon nesteitä. Riittääkö normaali ruokavalio vai tarvitseeko jotain erityistä?, itse olen ottanut cubitanit käyttöön jos vähän nopeuttaisi haavan paranemista. Itselläni on vasta kolmen kuukauden päästä lääkärin kontrolli ja tuo kuvataan ilmeisesti vielä uudelleen ettei sinne jäänyt mitään. Haluaisin kyllä paljon aikaisemmin käydä tätä jo näyttämässä ja varmistamassa että kaikki olisi tällä kertaa oikeasti kunnossa, että pitää varmaan tätä käydä tuolla terkkarissa näyttämässä tai jos pääsisi tällä kertaa ihan haavanhoitajalle niin se olisi tietysti paras. Kun viimeksi tätä hoidettiin vähän niin ja näin....siellä sairaalassa sanoivat kun olin nyt operoitavana että ei tätä ihan oikein ole kyllä hoidettu.

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
Tsemppiä täältäkin @reikäpyllys sinulle.Minulla kun on vasta ensimmäinen leikkaus edessä niin neuvoja en osaa antaa mutta cubitania olen itsekin ajatellut ostaa kotiin ennen leikkaukseen menoa ja muutenkin miettiä sitä proteiinin osuutta syömisissä.
3 kk tuntuu kyllä aika pitkältä ajalta kun varmaan on epävarmuutta monesta asiasta - toivottavasti pääsisit aiemmin haavaa näyttämään ja mieluiten haavahoitajalle.

reikäpyllys

New Member
Country flag
Kiitos, kiitos @Pirkko Peräsin sitä kyllä nyt tarvitaan, on tämä niin rankkaa etenkin vielä tällaiselle reikäkammoiselle, aamuisin kun selviää isolla hädällä käynnistä, haavan suihkuttelusta ja nauhanvaihdosta niin hyvä on, pitäisi varmaan ihan pyytää jotain rauhoittavaa että sen kestäisi paremmin. Säryt on onneksi jo hävinneet, satunnaisia tuikkimisia, pistoja ym. tuntemuksia lukuun ottamatta, kävellessä tuntuu inhottavalta mutta pikku hiljaa sitäkin jo tässä sisällä minimissään puolituntia päivässä on pakko harrastaa....voi kun jaksaisi lähteä taas pian uloskin. Cubitanit kannattaa kyllä ottaa käyttöön, itse juon nyt pullon päivässä, mauista kaakao on mielestäni paras, ajattelin parin viikon kuurin sitä nyt juoda. Sain onneksi ihan nyt haavanhoitoon kontrolliajan, siellä tehdään hoitosuunnitelma ja käyn varmaan jatkossa aina kerran viikossa näytillä siellä että kuinka tuo onkalo toivottavasti nyt vihdoin olisi lähtenyt paranemaan. Tsemppiä sinulle paljon tulevaan leikkaukseen @Pirkko Peräsin.

JuhaS

New Member
Country flag
Hei taas kaikille ja hyvää äitienpäivää sitä viettäville!

Itselläni leikkaus nro 3 oli 24.3 takana, kaikki näyttää hyvältä, ensi viikon tiistaina mahdollisesti viimeinen lääkärikontrolli..
Mutta mutta..nyt on kolmatta päivää takapää ollut kipeä, varsinkin kun on käynyt isolla hädällä, on peräpäässä kipeetä haavan kohdalla ja tuntuu epämukavalta. Pakko ollut ottaa kovat kipulääkkeet takaisin käyttöön kun kipu käy niin kovaksi. Kuitenkin yöllä ja aamulla on olo jo hyvä, varsinkin jos edellisestä isosta käynnistä on aikaa. Osaako kukaan kertoa mistä tämä johtuu? Ihan sama kuinka usein käy vessassa ja onko tuotos kuinka notkeaa tai kovaa, aina tulee kivut päälle.

Kunhan ei ole mitään uutta,mitä ei vaan huomaa päällepäin,en enää kestäisi uutta takapakkia :( .Tälläinen vuodatus tällä kertaa.

Kaikesta huolimatta mukavaa kevään jatkoa kaikille :) !

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
Oliko @JuhaS sun kontrolli tänään,miten meni?Mites @reikäpyllys toipuminen sujunut?Oma leikkaus oli viime pe ja jännitti kovasti mutta onneksi tuomio oli pinnallinen fisteli ja selvisin aika vähällä,ellei yllätyksiä tule..Särkylääkkeitä menee jonkin verran mutta ei onneksi tartte syödä ihan ohjeistettua määrää,muuten menisi päivät aika sumussa.Jorvin hoitajille täydet pisteet,sain hyvää hoitoa kyllä.Vieläkin jotenkin epätodellinen olo leikkauspäivästä ja kaikesta ja kiitollinen että olo ei niin huono kun oletin.
Toivottavasti kaikki pystyisi edes vähän nauttimaan lämpimästä säästä.

JuhaS

New Member
Country flag
Oliko @JuhaS sun kontrolli tänään,miten meni?Mites @reikäpyllys toipuminen sujunut?Oma leikkaus oli viime pe ja jännitti kovasti mutta onneksi tuomio oli pinnallinen fisteli ja selvisin aika vähällä,ellei yllätyksiä tule..Särkylääkkeitä menee jonkin verran mutta ei onneksi tartte syödä ihan ohjeistettua määrää,muuten menisi päivät aika sumussa.Jorvin hoitajille täydet pisteet,sain hyvää hoitoa kyllä.Vieläkin jotenkin epätodellinen olo leikkauspäivästä ja kaikesta ja kiitollinen että olo ei niin huono kun oletin.
Hei, kiva kuulla että meni hyvin,tsemppiä toipumiseen :). Itselläni oli tänään lääkärinkontrolli. Leikkaushaava on hyvin parantunut ja haavanhoitoja ei enää tarvi. Nyt selvisi syy kipuihin: mulle on kehittynyt peräaukolle sellaisen haavauma/fissuura. Se selittää nämä kivut kun on käynyt kakkosella. Nyt salvaa sinne 2-4krt päivä ja hyvät pesut joka kerta. 6viikkoa tätä riemua nyt luvassa. 2vk päästä uusi kontrolli. Lääkäri sanoi että nämä haavaumat eivät yleensä kieli että mitään uutta paisetta tai fisteliä kehittyisi, mutta sanoi että minun tapauksessank, sekin on mahdollista, mutta uskotaan että näin ei käy ja pelkällä salvauksella ja pesuilla saisin tämän kirotun kierteen loppumaan!

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
No hyvä kuulla @JuhaS että ei ollut mitään vakavampaa ja uskon kyllä että rasvailut ja pesut auttaa.Mitä rasvaa sinulle määrättiin?Minullahan näes on ollut juurikin haavauma josta kaikki on lähtenyt mutta se ei ollut kipeä joten en kunnolla asiaa rekisteröinyt enkä mitään salvoja käyttänyt enkä siis hoitanut asiaa.Mutta mietin että pitäisi osata varustautua jos tämä joskus uusii.
mutta toivottavasti todellakin kierre katkeaa ja hyvä että uusi kontrolli jo 2 viikon päästä niin tilannetta seurataan .Yritä jaksaa vielä rämpiä nämä 6 viikkoa.

JuhaS

New Member
Country flag
No hyvä kuulla @JuhaS että ei ollut mitään vakavampaa ja uskon kyllä että rasvailut ja pesut auttaa.Mitä rasvaa sinulle määrättiin?Minullahan näes on ollut juurikin haavauma josta kaikki on lähtenyt mutta se ei ollut kipeä joten en kunnolla asiaa rekisteröinyt enkä mitään salvoja käyttänyt enkä siis hoitanut asiaa.Mutta mietin että pitäisi osata varustautua jos tämä joskus uusii.
mutta toivottavasti todellakin kierre katkeaa ja hyvä että uusi kontrolli jo 2 viikon päästä niin tilannetta seurataan .Yritä jaksaa vielä rämpiä nämä 6 viikkoa.
Hei. Lääkäri määräsi diltiatseemi voidetta joka on yliopiston apteekin valmistamaan.
Pitäisi kuulemma auttaa, vaikea vielä sanoa. Koko ajan silti pelko kirjaimellisesti perseessä että onko kivut haavaumasta vai onko jotain muuta kehittymässä...

Maryni

New Member
Country flag
Hei! Tervetuloa tänne pehvavaivaisten joukkoon!

Itselläni suht samanlaiset vaivat taustalla kuin sinulla. Tosin, vaikka fistelini ovat olleet suht pinnallisia, ovat ne olleet aika harmi. Ensin oli pieni trombosoitunut pukama, samalla lääkäri huomasi että oli fisteli,joka ei ollut kipeä lainkaan.

Nyt myöhemmin kun vaiva uusi ensimmäisen leikkauksen jälkeen, olen koittanut kuulostella kehoani tarkemmin. Minulle tuli uusi paise ensimmäisen leikkauksen jälkeen, ja sen alta paljastui uusi, lokeroitunut fisteli. Jos olisi ennen ensimmäistä leikkausta tehty magneetti ja tähystys, voi olla että nämä vaivat olisi saatu yhdellä leikkauksella kuntoon, kuka tietää...

Mutta pääasia että sinut nyt tutkitaan perusteellisesti ennen leikkausta. Paljon paremmin tietää,mitä kaikkea fisteli on kerinnyt sinulle kehittämään ja mikä tärkeintä, saataisiin vaivat kerralla kuntoon. Tsemppiä :) !

Kysyit haavanhoidosta. Sinun tapauksessa tosiaan vain suihkuttelua ja haavalappua/sidettä jos vuotaa häiritsevästä, se riittää. Ja toivotaan että pysyykin sinulla auki leikkaukseen asti, muuten tekee uuden paiseen.

Itselläni ollut nyt kohta 2 viikkoa siteet käytössä leikkauksen jälkeen. Sorbat nauhan käyttö lopetettiin ensimmäisen viikon jälkeen kun haavanpohja oli noussut niin hyvin ettei nauha pysynyt kauaa paikoillaan vaihdon jälkeen.

Mukavat kevään jatkot sinulle @Maryni ja muillekin palstalaisille.
@JuhaS Kiitos hyvistä neuvoista. Minulla unohtui ihan kokonaan tänne vastailla, olen ollut niin väsynyt tähän koko asiaan ja kipuihin mitä tulee kun tuo haava alue tukkiutuu.
Nyt on onneksi magneettikuvat otettu ja kolonoskopiasta selvitty. Kolonoskopiassa ei näkynyt tulehdusta mikä on tietenkin hyvä asia. Nyt vaan odottelen lääkärin soittoa magneettikuvien tuloksista ja toivon että pääsisin pian leikkaukseen ettei ihan koko vuosi menisi näiden kipujen kanssa. Miten kauan muilla on mennyt ennen kun pääsee leikkaukseen?

@JuhaS Toivon että vaan haavauma eikä sinun tarvitse enää kärsiä fisteleistä.

Tsemppiä kaikille!

Maryni

New Member
Country flag
@Pirkko Peräsin Mukava kuulla että hyvin meni leikkaus sinullakin. Kun kyseessä pinnallinen fisteli niin selvisikö se vasta leikkaussalissa vai näkyikö jo magneettikuvista mitä tehdään?

Itseä jännittää hirveästi magneettikuvien tulokset ja tuleva leikkaus. Mietin myös mihin kohtaan leikkaushaava tulee Tuleeko se tuohon avatun paiseen kohdalle mistä sitten todettiin fisteli. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta sitä pyörittää mielessään.

Maryni

New Member
Country flag
Harmittaa kun aiemmin tänne jo kirjoitin vaan nopeasti enkä ajatuksen kanssa vastaillut ja lukenut teidän kaikkia kommentteja pahoittelut siitä.

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
Hei @Maryni -minä sain vaata magneetin tuloksen leikkausaamuna mutta nopeasti eteni itsellä vaiheet ja pääsin leikkaukseen paljon nopeammin kun luulin.fisteli oli pinnallinen mutta siellä oli fissuura pohjalla ja joku onkalo ja stondi tais lukea papereissä.en vieläkään oikein ymmärrä mitä tehtiin,jotain halkaistu ja huuhdeltu ja pari tikkiä laitettu.
toipuminen ollut nopeaa ja särkylääkkeetkin lopetin aika pian.Nyt lähinnä ihmettelen ja pelkään että tuleeko joku takaisku kun kaikki meni niin hyvin.pelkkä suihkuttelu oli hoito-ohjeena.
toivottavasti pääsisit pian leikkaukseen sinäkin!

JuhaS

New Member
Country flag
@JuhaS Kiitos hyvistä neuvoista. Minulla unohtui ihan kokonaan tänne vastailla, olen ollut niin väsynyt tähän koko asiaan ja kipuihin mitä tulee kun tuo haava alue tukkiutuu.
Nyt on onneksi magneettikuvat otettu ja kolonoskopiasta selvitty. Kolonoskopiassa ei näkynyt tulehdusta mikä on tietenkin hyvä asia. Nyt vaan odottelen lääkärin soittoa magneettikuvien tuloksista ja toivon että pääsisin pian leikkaukseen ettei ihan koko vuosi menisi näiden kipujen kanssa. Miten kauan muilla on mennyt ennen kun pääsee leikkaukseen?

@JuhaS Toivon että vaan haavauma eikä sinun tarvitse enää kärsiä fisteleistä.

Tsemppiä kaikille!
Kiva kun nyt sait kirjoitetrua @Maryni ! Äläkä ole pahoillasi, tämä viheliäinen vaiva on vienyt itsenikin suorastaan masennuksen partaalle pahimmillaan. Kovasti tsemppiä!
Kysyit kuinka pian on päässyt leikkaukseen? Itselläni on ollut onni matkassa että on ollut hyvä vakuutus ja osaavat lääkärit käytössä. N.1kk diagsoonista olen päässyt leikkaukseen ja viimeisimpään eli kolmanteen leikkaukseen sain ajan alle 3viikon.
Hyvää kesänaikaa kaikille, toivottavasti pääsette kaikko pyllyvaivaiset nauttimaan kesästä, edes jotenkin :)

reikäpyllys

New Member
Country flag
@ pirkko peräsin kiitos kysymästä, nyt vähän yli kuusi viikkoa operaatiosta ja kaikki tähän päivään asti tuntui sujuneen suht hyvin. Mutta tänään oli aika omaan sairaalaan, ja järkytys oli suuri kun sitä leikkaus kuoppaa puristeltiin ja rankeloitiin, siellä onkin vielä vaille sentin pieni kolo johon oli jo kasvanut ohut iho päälle, sitä koloa venyteltiin pumpulipuikolla, sitä kuulemma pitäisi venytelläkin joka päivä sillä itsekin . Tähän asti minua on hoidettu minut leikanneen sairaalan ohjeilla, soitin sinne kun tulin ja ihmettelivät vähän tuota leikkaushaavan venyttelyä. Meni taas täysin usko paranemiseen kun alkaa muistuttamaan liikaa viime vuotta tämä, alkoi tuo "sentin kolo" taas ahdistamaan suunnattomasti, olen ihan varma että siellä onkin uusi fisteli . Eilen tuli tasan vuosi siitä kun tämä *elvetti alkoi ja olen viimeksi istunut ja elänyt normaalia elämää. Pelottaa nyt myös se että jos sinne tuli jotain vahinkoa siitä venyttelystä. Mietin myös että pitäisikö sinne taas tunkea sorbact nauhaa, vaikka se ei siinä enää juuri pysy. Tähän asti haava on noussut hyvin, oli ensin 2,5cm syvä onkalo, ei kipuja paitsi haavan ympärillä kun taitos hankaa välillä. Haavanhoitajalla olen käynyt tänä aikana vain pari kertaa kun ei sinne tahdo saada aikoja, onneksi läheinen on pystynyt hoitamaan minua. Kutiaa ja kirvelee ainoastaan tuo haava, peräaukon nipistelykin on miltei jäänyt ulostamisen jälkeen. Vatsan olen saanut pysymään löysällä ja toiminnassa (ehkä jopa liiankin hyvin) kaurapuurolla . Nyt taas kyllä persus pitkästä aikaa kipeä siitä rankeloinnista ☹ . Onko muilla muuten sitä että ulostaessa haavaa hieman saattaa kirvellä kun siihen menee ulostetta?. Entä kuinka pian uskalsitte kokeilla istumista?. Millaista sidosta pidätte vai pidättekö mitään pakaroiden välissä?. Miten pidätte puhtaana onkaloitanne/kuoppianne suihkuttelun lisäksi?, minulle sanottiin että pitäisi nyt ruiskullakin ruiskuttaa vettä sinne sen venyttelyn lisäksi. Entä onko jollain kokemusta miten toimia haavan kanssa kun seuraavan kerran tulee kuukautiset?, nyt olen syönyt pillereitä putkeen että ehtisi haava parantua ennen seuraavia. Kuinka pitkään yleensäkin voi kestää tällaisen onkalohaavan umpeutuminen?. Kai sitä pitää cubitan kuuriakin vielä jatkaa josko vähän nopeuttaisi, jos tästä nyt sitten edes paraneekaan. Haaveilen niin että pääsisin vielä tänä kesänä mökille uimaan ja saunaan, ja ihan vaan nauttimaan elämästä pitkästä aikaa...

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
Hei @reikäpyllys , en juo enää cubitania,vedin varmaan vaan 8 päivän kuurin leikkauksen jälkeen. Minulla ei myöskään ole sorbactia käytössä ja sain istua heti leikkauksen jälkeen niin olen päässyt kyllä hyvin helpolla siinä suhteessa.En ole viitsinyt vilkuilla miltä tuo alapää oikein näyttää mutta yritän luottaa että kaikki olisi mennyt ok-jälkitarkastustakaan ei ole.Toivottavasti sinäkin pääsisit vielä saunaan ja uimaan kesällä.

reikäpyllys

New Member
Country flag
@Pirkko Peräsin miten hoidit haavaa vai kävitkö haavanhoitajalla?. Pidätkö enää mitään sidoksia?. Kyllä on kauheaa tällaisella kuumuudella pitää vielä sidosta tuolla pakaroiden välissä, tuntuu että ihan ui koko persvako hiessä ja muussa eritteessä, pitää suihkutella nyt ainakin kolme kertaa päivässä, kauheat hankaumatkin jo tuonne haavaonkalon ympärille tullut niistä ja ne on paljon kipeämpiä kuin itse tuo haava. Ajattelin tänään että jos tuo ei ala muuten paranemaan niin ostan hunajavoidettakin ja kokeilen tuonne, en vaan voi elää enää näin toista kesää :(. Niin, pahoin pelkään että uusi uimapukukin jää käyttämättä, tänä aamuna tuli vertakin pitkästä aikaa ulostaessa, nyt pelkään niin että mistä se tuli, repesikö joku vai....toivottavasti johtui vain sisäisestä pukamasta joita minulla on ollut. Ei minullakaan istumakieltoa ole oikeastaan operaation jälkeen ollut mutta minulla on tullut suorastaan kammo istumiseen, en ole vuoteen istunut, enkä uskalla yrittääkään ennen kuin tuo haava on täysin terve. En ole itsekään pystynyt oikein katsomaan edes kuvia joita nyt operaation jälkeen minua hoitava läheiseni on pyynnöstäni paranemisen seurantaa varten ottanut tuosta onkalosta. Kauhulla odotan seuraavia kuukautisiakin jos tuo haava ei ole vielä sittenkään parantunut, sitten tuo haava varmaan ainakin tulehtuu. Tänään on jo tasan 7 viikkoa leikkauksestani....

Pirkko Peräsin

New Member
Country flag
Hei @reikäpyllys -mulla ei ollu haavahoitoja muuta kuin suihkuttelu ja sit vielä käytin pihkavoidetta.Luulen että meillä aika erilaiset taustat tässä ja olen huono vertaistuki kohde.Tämän alan vaivoille pitäisi olla kyllä joku tukiryhmä koska muutahan ei nyt ole kuin tämä foorumi.
Kauheata ajatella jos sinulla nyt menossa jo toinen kesä pilalle vaivan takia.

reikäpyllys

New Member
Country flag
@Pirkko Peräsin niin sinulla ei ollut ilmeisesti paisetta ensin?, tehtiinkö sinulle fistulotomia?. Itselleni tuli ensin perianaali absessi jota hoidettiin tulehtuneena pukamana ensin viikkoja voiteilla ja sitten antibiooteilla kunnes se puhkesi jo itsestään, sitten se avattiin juhannuksen jälkeen päivystyksessä epävarman lääkärin toimesta, silloin jo sinne jäi se kova kohta jota hänkin ihmetteli muttei laittanut kuitenkaan leikkuriin niin kuin ensin meinasi, sitten kuukausia haavanhoitoa. Syksyllä jo rukoilin lääkäriltä magneettia kun törmäsin netissä elämäni tähän asti kamalimpaan asiaan nimeltä fisteli ja tunsin että joku on pielessä vaikken halunnut sitä uskoakkaan, vasta joulukuussa vihdoin tutkittiin ja pahin pelkoni toteutui...fisteli sieltä löytyi, tammikuussa magneetti joka varmisti vielä että kyseessä on tosiaan pinnallinen fisteli, sitten lähete KYSsille ja siellä fistulotomia nyt yli 7viikkoa sitten ja tässä ollaan. Niin tuota pihkavoidetta olen itsekin miettinyt, tiedä sitten kumpi on parempi pihka vai hunaja...kummastakin olen kuullut paljon hyvää . No Keskiviikkona käyn näytillä vielä terkkarissa. Joo pitäisi olla ehdottomasti enemmän keskustelu ja tukipalstoja tästä fisteli vaivasta ja siitä pitäisi myös puhua paljon enemmän sillä se tuntuu olevan nykyään aika yleinen vaiva. Tuntuu ettei edes kaikki lääkärit ja hoitajatkaan oikein tiedä miten fisteliä yleensäkään hoidetaan. Itselläni tämä on käynyt todella pahasti mielenkin päälle kun on muutenkin ollut jo sairauden pelkoa taustalla niin kyllä tämä aika on ollut todella järkyttävää, koko ajan hirveä pelko etten paranekkaan ja tämä helvetti alkaisi alusta, ja jos paranisin niin sittenkin olisi varmaan pitkään todella vaikeaa luottaa siihen että onkin taas terve. Joudun varmaan menemään terapiaan ihan jo siitä syystä että uskaltaisin taas edes istua, uskomatonta että niinkin jokaiselle itsestään selvästä asiasta voi tulla ihan pelko. Hyvää kesää sinulle @Pirkko Peräsin ja kaikille muillekin pyllyvaivaisille.

Maryni

New Member
Country flag
Hei @Maryni -minä sain vaata magneetin tuloksen leikkausaamuna mutta nopeasti eteni itsellä vaiheet ja pääsin leikkaukseen paljon nopeammin kun luulin.fisteli oli pinnallinen mutta siellä oli fissuura pohjalla ja joku onkalo ja stondi tais lukea papereissä.en vieläkään oikein ymmärrä mitä tehtiin,jotain halkaistu ja huuhdeltu ja pari tikkiä laitettu.
toipuminen ollut nopeaa ja särkylääkkeetkin lopetin aika pian.Nyt lähinnä ihmettelen ja pelkään että tuleeko joku takaisku kun kaikki meni niin hyvin.pelkkä suihkuttelu oli hoito-ohjeena.
toivottavasti pääsisit pian leikkaukseen sinäkin!
@Pirkko Peräsin Nopeasti on edennyt hoito ja hyväkin ettei tarvitse pitkään odotella. Mukava kuulla että toipuminenkin ollut nopeaa.