Minun leikkaus peruttiin hoitajalakon alkaessa aiemmin. Nyt keskiviikkona, kun täällä sairaalat palasivat ennalleen toimissaan, sain jonohoitajalta puhelun ja olinkin leikkauksessa melkein samoin tein

Kuvitella!
Olin jäänyt tiistaina sairauslomalle ja jättänyt Maisaan viestin kirralle, että kun jonoja puretaan niin olen valmis ottamaan ajan kuin ajan. Leikkauksen suoritti eri kirurgi, mutta vaikuttaa osanneen hänkin työnsä ja nyt seton lepattaa alakerrassa. Leikkaus tapahtui nukutuksessa, parin tunnin kestoisena ja siihen päälle tunnin lääkeunet. Leikkauksessa ei muihin aiempiin kertoihin nähden ollut mitään uutta kuin kanyylin sijainti käsivarressa. Anestesiakandi ei saanut kämmenselästä suonta kiinni ja lääkäri tuikkasi sen sitten alas kyynärvarteen. Oli muuten kipiä! Hakatkaa suonet esiin mieluummin keinolla millä hyvänsä. Lopultahan se vuoti kanyylinpoiston jälkeenkin ja lähtötilanteessa haavasidos petti, olin yltäpäältä veressä kun se suihkusi kaikki omat vaatteeni vereen. Mites, onko muilla nukutuskäynti konkareilla ollut limaneritystä herätessä, niin, että on imulla jouduttu poistamaan?
Nyt seton on sen 2-3kk:tta ja toivoisin saavani poistoajan ennen juhannusta.
Mitäs teille muille kuuluu?

Pystyttekö nauttimaan keväästä ja onko muilla hoitajalakko ollut harmiksi vaivanhoidossa?