Ja heti sain vastauksen, aika hienoa!
Tosiaan pari, kolme vuotta sitten minulla puhkaistiin ensimmäisen kerran "paise" tuolta alaselästä. Mätää ja verta sieltä tuli, todella kipeäkin oli mutta heti tyhjentämisen jälkeen kivut helpottivat ja normaali elämä pääsi jälleen alkamaan. Mistään Sinus Pilonidaliksesta lääkärit eivät maininneet, hoitona taisi olla vain antibiootit ja jotain tulehduskipulääkkeitä.
Tänä keväänä vaiva toistui ja paise avattiin jälleen kerran päivystyksessä. Tämä ei auttanu kipuihin kuitenkaan ja viikon ajan se oli todella kipea, kunnes purkautui itsestään viikontakaisesta viiltokohdasta.
Mätää tuli aika lailla, otaksuisin jopa 50-75ml verran eli lähes desilitra! Aika hurjaa..no kipu ja paise kuitenkin lähti. Nyt muutama päivä tyhjennyksen jälkeen paise on valuttanut siteeseen verta, jonka otaksun olevan ihan normaalia.l Sorbettia pitänee vaihtaa päivittäin. Mietityttää vaan mädän määrä, lieneekö siellä joku älyttömän iso onkalo vai onko normaalia pienemmässäkin?
Patti ei ollut halkaisijaltaan kuin arviolta 4cm kylläkään, punainen alue vähän suurempi. Sijainti oli vaon yläpuolella. Nyt kun tunnustelee kädellä niin siellä vaossa, yläosassa tuntuu jotain kovempia juonteita, mitä lienevät..
Kävin näyttämässä paisetta tämän jälkeen yksityisellä kirurgilla ja hän nimesi vaivan nopeasti Cysta pilonidalis cum abscessu:ksi. Kyselin leikkaustarpeesta ja hänen mielestään se voidaan leikata, jos se alkaa vaivata minua, useammin tjs. Kovin vähän sain kuitenkin tietoa ko. lääkäriltä. Pattia hän ei edes tutkinut, korkeintaan max. 5s.
Googlettamalla sain tietoa asiasta ja näin muutaman valokuvan haavasta ja suoraan sanottuna meinasi taju lähteä! Niin hirveältä ne näyttivät! Vieläkin olen tavallaan poissa tolaltani..huh! ;-(